Národní park Los Glaciares

pátek 24.2.2012 - neděle 26.2.2012

V pátek odpoledne jsme dorazili do základny pro výlety do parku Los Glaciares - El Chalténu a na informacích jsme zjistili, že sobota odpoledne a celá neděle mají být nejkrásnější dny během následujícího období, slunečné, bez deště i větru. Informace byly ze spolehlivého paraglidisty oblíbeného serveru windguru.cz, takže Juru už v civilizaci nemohlo nic udržet. Sbalili jsme batohy a za krásného slunečného počasí vyrazili směr kemp De Agostini pod vyhlídkou na slavnou Cerro Torre u jezera Torre. Do kempu jsme dorazili po cca 3 hodinách, těsně před setměním, uvařili jsme a zalehli.

Ráno bylo zataženo (přesně podle předpovědi) a tak jsme se vstáváním nespěchali a pak dlooouho snídali. Okolo jedné jsme se vydali po moréně na vyhlídku u Laga Torre, kam jsme dorazili po druhé hodině, kdy se pomalu ale jistě začalo vyjasňovat. Na vyhlídce jsme strávili asi hodinu, během které se krásně vyjasnilo, takže jsme mohli vyfotit Cerro Torre, Egger a Cerro Solo spolu s přilehlým ledovcem prakticky bez mráčků. Pak jsme se vrátili do kempu, rychle se sbalili a vydali se na tříhodinovou túru do druhého kempu Poincenot pod Fitz Royem. Do kempu, ve kterém to opravdu žilo (asi všichni věřili předpovědi) jsme došli zmrzlí a po setmění, takže jsme jen postavili stan a zalehli.

Ráno statečný Jiřík vstal ještě před svítáním a vyrazil na vyhlídku na Fitz Roy k jezeru Lago de los Tres. Než jsem vstala, už byl dole a tak jsme šli snídat - někdo si to holt umí zařídit... Počasí vypadalo opravdu nádherně, takže jsme vyrazili na vyhlídku k jezeru Sucia, podél řeky Rio Blanco, kterou nám doporučily turistky z Francie, které jsme potkaly v Argentině už podruhé. Cesta podél řeky byla moc pěkná, bez turistů, a vyhlídka od Laga Sucia perfektní, měli jsme Fitz Roy, Poincenot, Saint-Exupéry i Techado Negro jako na dlani. Po návratu do kempu jsme zbaštili poslední těstoviny, sbalili stan a vydali se na nudnou a převážně americkými turisty přeplněnou tříhodinovou cestu zpátky do Chalténu. Tam jsme okamžitě koupili maso, protože Jura vypadal, že hlady brzy pojde, a ještě večer stihli grilovačku, abychom nabrali ztracené síly.

Příjezd do El Chalténu - nad mraky vykukuje Fitz Roy.
Večer v base campu.

Cerro Torre.

Pohled od Laga Torre.

Cestou zpět od Laga Torre.

Les plný stromů Lenga.

Večer u Laga Madre.
Ranní výhled na Lago Madre a Lago Hija.

Ranní námraza.

Svítání u Laguny de los Tres. V pozadí Fitz Roy a Poincenot.

Cestou k Laguně Sucia.

Pohled na Fitz Roy od Laguny Sucia.
Poincenot

Od Laguny Sucia.

Užíváme si "pravého" patagonského počasí.
Sestup od Laguny Sucia.

Místní květena.

Zahlédli jsme i datla magellanského.
Sameček datla magellanského klove jako o život...

...samička téhož druhu jen valí oči.