Expediční vozidlo


Již letmý pohled na glóbus dává tušit, že Jižní Amerika je kontinent rozsáhlý, kde nějakých těch tisíc kilometrů nehraje vážnou roli. Ve spojení s řídkým osídlením se jako optimální varianta cestování jeví jízda vlastním automobilem. 

I zvolili jsme následující stroj:




Mitsubishi L300 představuje to nejlepší, co mohl japonský automobilový průmysl v roce 1988 nabídnout:

- 2,4 litrový benzínový motor
- pohon zadních kol s možností přiřazení náhonu předních kol
- při jízdě 4x4 možnost redukce všech rychlostí
- pět rychlostí vpřed a jedna vzad
- dvoumístná útulna pod zvedací střechou
- stříbrný metalický lak nečekaného lesku


Základní japonský stav uzpůsobený předcházejícím německým majitelem bylo nutné upravit do podoby pojízdné luxusní residence:

- výměna plachtoví horního apartmánu
- doplnění předního ochranného rámu
- osazení zadního nosného rámu - nosič rezervy a vody
- instalace přídavné nádrže na 90 l benzínu
- dodatečné osvětlení vozu do všech světových stran
- nezávislé topení pro případ zvláště chladných tropických nocí
- instalace plynového vařiče, elektrické ledničky a neprůstřelného trezoru
- kompletní vestavba kombinující ložnici, kuchyň, jídelnu, obývací pokoj, chodbu, šatnu a místnost pro hosty do pouhých 3 m2
- zřízení úložných prostor
- boční markýza pro slunné či deštivé dny
- zvýšení hloubky dezénu pneumatik výměnou všech kol
- barevné doladění interiéru oranžovými záclonkami
- výroba nové spací matrace
- nátěr rezavých částí vozu vkusnou stříbrnou barvou

Všichni zvědavci si ještě můžou stáhnout podrobnější popis zde:

For more more information download detailed description in English here:


Předexpediční testování vozu v rámci vytrvalostního závodu přes pohoří Komovi (v kategorii tur).
Předexpediční výškový rekord padl v tyrolských Aplách.
Přípravy na expedici.

A zde již frčíme po jihoameriském kontinentu.

Do auta se toho vleze nečekaně hodně...
...problém je ale občas něco najít.



Velké vzdálenosti...

...nečiní našemu vozu zvláštní problémy.

Jedna z našich expedičních ložnicí.

Vozidlo obstojí na sněhu...

...i na vodě.

Cestou přes NP Torres del Paine.

Velikost našeho vozu oceňujeme zvláště na benzínce.


Věrka zrovna v pracovně píše náš palubní deník.
Plody naší kuchyně....

...a našeho grilu.

V hrnci už to bublá.


Klasická jihoamerická roleta.

S pohybem ve vyšších nadmořských výškách nemá vůž problémy.

Výškový rekord vozu - 5264 m n. m.



Občas je potřeba něco poladit.

Auto se občas nehezky zapráší...

...nebo zamaže od bláta.


Jízda pouští - cesta je tam, kde ji chceme mít.


Jízda po solné pláni.

Všichni chtějí hned vidět šťastné majitele tak kvalitního vozu.

Jen málokdo má tu čest užít si pohodlí při cestování naším speciálem.


Občas se dostaneme do dopravní zacpy.

Žádný problém pro naše 4x4.

Ne vždy je výhled z vozu optimistický.

Na tomto typu silnic se vyplatí mít kvalitní vůz.

Všude jsme vítáni.